NESTLE : H«Ετυμηγορία» της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Δευτέρα, 19 Ιανουάριος 2009 06:15
Μέσα στην εβδομάδα ανακοινώνεται, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη σοβαρότερη υπόθεση κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης στα ελληνικά χρονικά. Αν η Ολομέλεια δεν ανατρέψει το περιεχόμενο της σχετικής εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, στη Nestle θα επιβληθούν υψηλά πρόστιμα για τις πρακτικές που ακολούθησε, προκειμένου να κατοχυρώσει την κυριαρχία της στην αγορά του καφέ.
Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού προχώρησε σε αυτεπάγγελτη έρευνα για την υπόθεση, αλλά είχε προηγηθεί, ήδη από τον Ιούνιο του 2002, η υποβολή σχετικής καταγγελίας από την εταιρεία του κ. Γ. Δρίτσα. Για την καθυστερημένη εξέταση της υπόθεσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο κ. Δρίτσας έχει υποβάλει μηνυτήρια αναφορά κατά του προέδρου της Επιτροπής κ. Σπ. Ζησιμόπουλου, ο οποίος δικάζεται εντός του Φεβρουαρίου, κατηγορούμενος για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.
Στην απόρρητη εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, η οποία προτείνει προς την Ολομέλεια την επιβολή προστίμων στην Nestle, μεταξύ άλλων σημειώνονται τα ακόλουθα:
1. Η NESTLE έχει το μονοπώλιο στο στιγμιαίο καφέ και την κυρίαρχη θέση στον ελληνικό καφέ. Παρείχε σε όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ χρηματικές παροχές τοις μετρητοίς και προκαταβολικά εάν αυξανόταν ο τζίρος των προϊόντων NESTLE στα σούπερ μάρκετ αυτά, καθώς και ποσοστιαίες εκπτώσεις.
2. Η NESTLE απαιτούσε έναντι των παροχών αυτών την τοποθέτηση στα ράφια συγκεκριμένης γκάμας των προϊόντων της και τη δέσμευση μέχρι και 75% των ραφιών του καφέ για δικά της προϊόντα. Επέβαλε δε στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ την προμήθεια προϊόντων της μόνο από συγκεκριμένους τοπικούς της συνεργάτες και εμπόδισε τις παράλληλες εισαγωγές των προϊόντων από το εξωτερικό όπου ήταν φθηνότερα. Παράλληλα, δεν επέτρεπε σε σούπερ μάρκετ την προώθηση ανταγωνιστικών προϊόντων.
3. Η NESTLE πλήρωνε εφάπαξ χρηματικά ποσά σε καφετέριες και εστιατόρια για διαθέτουν δικά της προϊόντα κατ’ αποκλειστικότητα. Παρείχε σε καφετέριες και εστιατόρια εκπτώσεις βάσει του συνολικού τζίρου τους σε προϊόντα NESTLE, ενώ παρείχε στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης εκπτώσεις – παροχές για την αγορά όλων των προϊόντων καφέ (και γάλακτος) της NESTLE.
Η NESTLE ακολούθησε στην αγορά του στιγμιαίου καφέ λιανικής «ένα σύνολο καταχρηστικών πρακτικών...που εντάσσονται σε γενικότερη στρατηγική παραγκωνισμού ή αποκλεισμού των ανταγωνιστών», αποβλέποντας στη διατήρηση των τιμών του προϊόντων της «σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, δυσχεραίνοντας τις εισαγωγές αυτών». Οι συμφωνίες της NESTLE με τα σούπερ μάρκετ αποσκοπούσαν στο να περιορισθεί το εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και των υπολοίπων κρατών μελών «στεγανοποιώντας την εθνική ελληνική αγορά».
ΠΗΓΗ: http://www.sofokleous10.gr/
Δευτέρα, 19 Ιανουάριος 2009 06:15
Μέσα στην εβδομάδα ανακοινώνεται, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη σοβαρότερη υπόθεση κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης στα ελληνικά χρονικά. Αν η Ολομέλεια δεν ανατρέψει το περιεχόμενο της σχετικής εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, στη Nestle θα επιβληθούν υψηλά πρόστιμα για τις πρακτικές που ακολούθησε, προκειμένου να κατοχυρώσει την κυριαρχία της στην αγορά του καφέ.
Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού προχώρησε σε αυτεπάγγελτη έρευνα για την υπόθεση, αλλά είχε προηγηθεί, ήδη από τον Ιούνιο του 2002, η υποβολή σχετικής καταγγελίας από την εταιρεία του κ. Γ. Δρίτσα. Για την καθυστερημένη εξέταση της υπόθεσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο κ. Δρίτσας έχει υποβάλει μηνυτήρια αναφορά κατά του προέδρου της Επιτροπής κ. Σπ. Ζησιμόπουλου, ο οποίος δικάζεται εντός του Φεβρουαρίου, κατηγορούμενος για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.
Στην απόρρητη εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, η οποία προτείνει προς την Ολομέλεια την επιβολή προστίμων στην Nestle, μεταξύ άλλων σημειώνονται τα ακόλουθα:
1. Η NESTLE έχει το μονοπώλιο στο στιγμιαίο καφέ και την κυρίαρχη θέση στον ελληνικό καφέ. Παρείχε σε όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ χρηματικές παροχές τοις μετρητοίς και προκαταβολικά εάν αυξανόταν ο τζίρος των προϊόντων NESTLE στα σούπερ μάρκετ αυτά, καθώς και ποσοστιαίες εκπτώσεις.
2. Η NESTLE απαιτούσε έναντι των παροχών αυτών την τοποθέτηση στα ράφια συγκεκριμένης γκάμας των προϊόντων της και τη δέσμευση μέχρι και 75% των ραφιών του καφέ για δικά της προϊόντα. Επέβαλε δε στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ την προμήθεια προϊόντων της μόνο από συγκεκριμένους τοπικούς της συνεργάτες και εμπόδισε τις παράλληλες εισαγωγές των προϊόντων από το εξωτερικό όπου ήταν φθηνότερα. Παράλληλα, δεν επέτρεπε σε σούπερ μάρκετ την προώθηση ανταγωνιστικών προϊόντων.
3. Η NESTLE πλήρωνε εφάπαξ χρηματικά ποσά σε καφετέριες και εστιατόρια για διαθέτουν δικά της προϊόντα κατ’ αποκλειστικότητα. Παρείχε σε καφετέριες και εστιατόρια εκπτώσεις βάσει του συνολικού τζίρου τους σε προϊόντα NESTLE, ενώ παρείχε στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης εκπτώσεις – παροχές για την αγορά όλων των προϊόντων καφέ (και γάλακτος) της NESTLE.
Η NESTLE ακολούθησε στην αγορά του στιγμιαίου καφέ λιανικής «ένα σύνολο καταχρηστικών πρακτικών...που εντάσσονται σε γενικότερη στρατηγική παραγκωνισμού ή αποκλεισμού των ανταγωνιστών», αποβλέποντας στη διατήρηση των τιμών του προϊόντων της «σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, δυσχεραίνοντας τις εισαγωγές αυτών». Οι συμφωνίες της NESTLE με τα σούπερ μάρκετ αποσκοπούσαν στο να περιορισθεί το εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και των υπολοίπων κρατών μελών «στεγανοποιώντας την εθνική ελληνική αγορά».
ΠΗΓΗ: http://www.sofokleous10.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου