Το Facebook εξαγόρασε τρίτη startup, και μετά την έκλεισε!
$334 εκατ. από τη πώληση του YouTube
Το νέο YouTube!!!
Ανησυχία των ΗΠΑ για το σχέδιο διαδικτυακών φίλτρων
Στροφή στην διαδικτυακή διαφήμιση
Το Facebook εξαγόρασε τρίτη startup, και μετά την έκλεισε!
Σύμφωνα με πληροφορίες του GigaOM, το Facebook προχώρησε σε μια τρίτη εξαγορά startup (μετά το Parakey και το Friendfeed), την οποία και έκλεισε αμέσως. Ο λόγος για την εταιρία Octazen από τη Μαλαισία, η οποία είχε αναπτύξει ένα script για το αυτόματο uploading των επαφών νέων χρηστών σε διάφορες υπηρεσίες, είναι η τρίτη -και σαφώς μικρότερη- εξαγορά του γίγαντα του Social Networking. Θέλοντας μάλιστα να σας δώσουμε μια σαφή εικόνα για το μέγεθος της εταιρίας θα πρέπει να σας αναφέρουμε πως όλο και όλο το προσωπικό της ήταν δύο άτομα, οι δύο συνιδρυτές της δηλαδή οι οποίοι πλέον θα ξεκινήσουν να εργάζονται στο Facebook!
Όπως φαίνεται η συγκεκριμένη εξαγορά είχε σαν αποκλειστικό σκοπό να φέρει δύο ακόμα ταλέντα στην ομάδα ανάπτυξης του Facebook, η οποία ήδη απαρτίζεται από εξαιρετικά ταλαντούχους developers. Όπως είναι φυσικό, θα πρέπει να περιμένουμε σύντομα την απορρόφηση των λειτουργιών της Octazen από το Facebook.
$334 εκατ. από τη πώληση του YouTube
Στο δικαστήριο δεν υπάρχει τμήμα marketing και δημοσίων σχέσεων να αντιμετωπίζει τις δυσάρεστες πληροφορίες με έξυπνο τρόπο, κοινώς όλες οι εταιρίες “αναγκάζονται” να βγάλουν αληθινά στοιχεία τα οποία μαρτυρούν τις πραγματικές κινήσεις τους. Ας πάρουμε για παράδειγμα το YouTube. Δόθηκαν στη δημοσιότητα στοιχεία της δικογραφίας για την υπόθεση Viacom εναντίον YouTube, στην οποία η γνωστή εταιρία παραγωγής τηλεοπτικού και μουσικού υλικού έχει μηνύσει το YouTube για $1 δις.
Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας είναι έχει να κάνει και με τα ποσά τα οποία αποκόμισαν οι μέτοχοι του YouTube με τη πώληση της εταιρίας στη Google το 2006. Από τα συνολικά $1.65 δις που κόστισε το YouTube στο Google, τα $334 εκατ. πήγαν στη τσέπη του Chad Hurley, CEO και co-founder της εταιρίας, ο επίσης βασικός συνιδρυτής Steve Chen έβαλε στο λογαριασμό του $301 εκατ., ενώ ο τρίτος συνιδρυτής της σελίδα Jawed Karim, ο οποίος είχε μικρότερο ποσοστό συμμετοχής, έβγαλε “μόλις” $66 εκατ.
* Οι επενδυτές του YouTube μάλιστα τα πήγαν ακόμα καλύτερα! Η Sequoia Capital έβγαλε $516 εκατ. από μια επένδυση $9 εκατ. που είχε κάνει, ενώ η Artis Capital πήρε $85 εκατ. έχοντας επενδύσει μόλις $3 εκατ.
Το νέο YouTube!!!
Το αγαπημένο μας YouTube ανανεώνεται με προσανατολισμό ένα πιο εύχρηστο περιβάλλον εργασίας για τον χρήστη. Οι υπεύθυνοι του project θέλουν με αυτό το λίφτινγκ να ενθαρρύνουν τους επισκέπτες να δουν περισσότερα βίντεο.
Διευθυντικό στέλεχος του site δήλωσε για της αλλαγές σε συνέντευξη τύπου
"Είναι αλλαγές που θα ξεκαθαρίσουν το περιεχόμενο και θα διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενο θα λάμπει στο χώρο του".
Το YouTube θα γίνει καθαρότερο, απλούστερο και πιο εύκολο στη χρήση. Οι πληροφορίες των βίντεο θα είναι συγκεντρωμένες σε ένα μέρος. "Συνολικά ο επανασχεδιασμός είναι πιο ξεκάθαρος και εύχρηστος. Οι πληροφορίες των βίντεο συγκεντρώνονται σε ένα μέρος και όταν χρειαστεί, μπορεί κανείς να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες με σύντομο τρόπο " επισήμανε ο Σίγα Ραζαραμάν.
Μία από αλλαγές θα είναι η... αφαίρεση των αστεριών βαθμολογίας των χρηστών που υπάρχει έως τώρα. Στη θέση τους υπάρχουν πλέον δύο κουμπιά με την ένδειξη “μου αρέσει” και “δεν μου αρέσει”, αντίστοιχα. Δίπλα θα υπάρχει ένα κουμπί για κοινοποίηση –share- του βίντεο, μέσω e-mail ή Facebook.
Ο Ραζαραμάν δήλωσε «Το μεγαλύτερο ποσοστό των βίντεο βαθμολογούνται με πέντε αστέρια από τους χρήστες ενώ τα υπόλοιπα είχαν ένα αστέρι".
Στόχος του YouTube, είναι να αυξηθεί ο χρόνος που περνάει κάθε άτομο στην ιστοσελίδα. Για να το πετυχει αυτό θα προτείνονται βίντεο "πιο έξυπνα, με βάση την αξιολόγηση που δίνει ο χρήστης στο πρώτο", δήλωσε ο Ραζαραμάν.
Ανησυχία των ΗΠΑ για το σχέδιο διαδικτυακών φίλτρων
Η Ουάσινγκτον εκφράζει την ανησυχία της για το σχέδιο της κυβέρνησης της Αυστραλίας να εμποδίζει την πρόσβαση σε δικτυακούς τόπους με παράνομο περιεχόμενο, σχέδιο που επέκριναν και η Google και η Yahoo ως απειλή για την ελευθερία στην έκφραση.
Η πρόταση που κατέθεσε το αυστραλιανό υπουργείο Επικοινωνιών θα υποχρέωνε τους παρόχους πρόσβασης να χρησιμοποιούν φίλτρα που μπλοκάρουν παράνομο περιεχόμενο όπως η παιδική πορνογραφία, η σεξουαλική βία και οι οδηγίες που αφορούν εγκληματικές ενέργειες και χρήση ναρκωτικών.
Η εφαρμογή του μέτρου, για την οποία απαιτείται πάντως έγκριση του Κοινοβουλίου, θα καθιστούσε την Αυστραλία μία από τις αυστηρότερες δημοκρατικές χώρες όσον αφορά τον έλεγχο του Διαδικτύου. Οι επικριτές του σχεδίου θεωρούν ότι τα φίλτρα θα μπορούσαν τελικά να χρησιμοποιηθούν για καθαρή κρατική λογοκρισία.
H πρόταση της αυστραλιανής κυβέρνησης, επισημαίνουν οι επικριτές του, θα προχωρούσε πολλά βήματα πέρα από τα σχέδια άλλων χωρών να μπλοκάρουν την πρόσβαση μόνο στην παιδική πορνογραφία. Πρόταση που αφορά αποκλειστικά το πορνογραφικό υλικό με ανήλικους παρουσίασε τη Δευτέρα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ φαίνεται να συμμερίζεται αυτές τις ανησυχίες: «Το βασικό μας μήνυμα είναι φυσικά ότι παραμένουμε αφοσιωμένοι στο να προάγουμε την ελεύθερη ροή της πληροφορίας, την οποία θεωρούμε ζωτικής σημασίας για την οικονομική ευημερία και τη διατήρηση των ανοιχτών κοινωνιών σε παγκόσμιο επίπεδο» δήλωσε στο Associated Press ο εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών, Μάικλ Τραν.
«Δεν μπορούμε να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες συγκεκριμένων διπλωματικών επαφών [με την Αυστραλία], μπορώ όμως να πω, στο πλαίσιο αυτής της συνεχιζόμενης συνεργασίας, ότι έχουμε εκφράσει την ανησυχία μας σε Αυστραλούς αξιωματούχους» ανέφερε.
Πρόσφατα, εξάλλου, το Στέιτ Ντιπάρντμεντ είχε έρθει σε σύγκρουση με το Πεκίνο λόγω της εκτεταμένης λογοκρισίας του Διαδικτύου στην Κίνα.
Κατά του αυστραλιανού σχεδίου είχαν ταχθεί νωρίτερα οι γίγαντες του Διαδικτύου Google και Yahoo.
Σημαντικές αντιδράσεις κατά του σχεδίου εκδηλώθηκαν και στο εσωτερικό της Αυστραλίας -το υπουργείο Επικοινωνιών δεχόταν για μέρες επιθέσεις από χάκερ μετά την παρουσίαση της πρότασης το Δεκέμβριο.
Στροφή στην διαδικτυακή διαφήμιση
Μια νέα εποχή στο χώρο της διαφήμισης φαίνεται πως έρχεται στην Αμερική, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά που η ηλεκτρονική διαφήμιση θα ξεπεράσει την έντυπη.
Η εταιρεία Outsell εκτιμά πως οι δαπάνες για ψηφιακή διαφήμιση και μάρκετινγκ θα ανέλθουν στα 119,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2010, ενώ οι καταχωρήσεις σε εφημερίδες, περιοδικά και άλλα έντυπα μέσα θα πλησιάσουν τα 111,5 δισ. δολάρια.
Αυτό αποδεικνύει αυτό που περιμένουμε κάποια στιγμή και στην Ελλάδα, το πέρασμα από την παραδοσιακή ενημέρωση στην ηλεκτρονική, ένα σύγχρονο τρόπο να μεταδίδεται η είδηση σε πραγματικό χρόνο, με το απαραίτητο οπτικοακουστικό υλικό.
Φαίνεται πως στην Αμερική το έχουν αντιληφθεί για τα καλά, αναγνωρίζοντας την δύναμη του διαδικτύου και της απευθείας επαφής διαφημιστή-διαφημιζόμενου.
Είναι διαφορετικός ο τρόπος που γίνεται το marketing και ίσως κατά πολλούς πιο ευνοϊκός για κέρδος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου